torsdag 30 augusti 2018

Maxi 777 säljes


Jag har haft tankar på att byta upp mig och haft ute ett par trevare att sälja min men inte fått något seriöst napp än. Nu har jag hittat en båt jag verkligen vill ha och sänker priset på min Maxi rejält för att se om jag på så vis kan få till affären med den andra.

2018-10-07
Just nu fungerar inte kommentarsfunktionen för mig så jag skriver ett svar till Sam V här:
Jag kanske skulle skrivit "båt inom budget som jag verkligen vill ha..."
De jag hittat ligger precis på max i budget och då måste jag först sälja Maxin för att ha lite marginal. Modellerna är ovanliga och de är fortfarande till salu och lätt spårbara så jag berättar inte vad det är
utan fortsätter att hoppas.
Medan jag hoppas seglar jag vidare i Maxin ;-)

Nu bara 50.000:- prutat och klart!

Maxi 77 känner de flesta till och 777 är samma skrov, däck och inredning men en djupare och modernare köl (typ Fenix) samt en högre 7/8-delsrigg. Det byggdes ca 180 st 1982-1983.
Jag köpte den hösten 2010 och har uppgraderat det mesta som gäller segling men inte gjort något inne i ruffen. Toalett men ingen tank så den får inte användas.
2-lågigt Origo spritkök.
Original dynor…
Batteriet är bytt och flyttat till under salongskojen för att få stäven lättare.
Självlänsutloppen är flyttade till akterspegeln och i en grövre dimension.
Nytt motorfäste och ny motor Tohatsu 6 hk 4-t xl-rigg inför sommaren 2017. Gamla motorn på bilden. Badstegen förlängd så att den fungerar bra som räddningsstege!
Storsegel 2016 Doyle Stratis ICE.
Avlastare Spinloc XAS.
Hårdvindsfock självskotande 2016 Doyle Dimension duk.
Självslående fock 2014 Doyle Stratis ICE.
Gennaker 2014 Doyle med Seldén peke.
Genua 2011 Gran.
Akterstag i dynema med Seldén latta i masttoppen.
Gamla segel finns men är dåliga (storsegel, fock, stormfock och symmetrisk spinnaker).
Båten finns vid brygga i Oxelösund. Bottenmålad med vit International Trilux.
Autopilot Raymarine EV-100 med i70-panel.
Det finns ett antal korta filmsnuttar på Youtube:

Mail: erik.barkefors(snabel-a)gmail.com








2018-10-13
Nu är det slutseglat för den här säsongen och seglen är tvättade från salt och smuts. Har inte bokat upptagning än men det blir de närmaste veckorna. Seglen åker som vanligt ner till Doyle i Linköping för en översyn.



2018-10-22
Nu står båten på land och täckningen åker på i helgen.
OBS - vaggan som den nu står i ingår inte. Den behöver jag till nästa båt!


2 kommentarer:

  1. Båten finns fortfarande kvar. Några har hört av sig om mer info men inte kommit till skott än...

    SvaraRadera
  2. Nyfiken på båten du verkligen vill ha, får man fråga vad et är?

    SvaraRadera