lördag 8 oktober 2016

1/4 ARC på Bråviken


Kanske en lite kryptisk rubrik men sammanräknat blir de seglade rutterna på bilden ett fjärdedels ARC (Atlantic Rally for Cruisers). Lite olika ambitionsnivå men all segling har sin charm tycker jag och soloseglingar på Bråviken kan ju vara en bra träning för längre seglingar!

Under sommaren har jag varit ute i vindar från 0 till 17 m/s och alla segel i garderoben har fått någon stund uppe i riggen. Nya storseglet från Doyle (Stratis ICE) har varit fantastisk och jag är mycket nöjd att jag bara valde ett rev mot två som det gamla storseglet hade. Ett rev räcker gott här och blir det för stort ändå får jag väl ta ner det helt.


Favoritsegel nummer två är den självslående focken (också Doyle Stratis ICE) är nu inne på sin tredje säsong och av det märks inget! Även den nya hårdvindsfocken har varit mycket användbar. Jag beställde den lite större än den gamla hårdvindsfocken och med lite form för att den skulle orka dra genom våra korta och branta vågor på Bråviken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar