onsdag 3 april 2019

Sjösatt...





Då var den nya båten hemma, sjösatt och riggad. Det finns mycket kvar att göra innan jag kan börja segla. Elsystem ska in så jag kan koppla dit en autopilot som är ännu mer nödvändig än på gamla båten.

Efter många års seglande och mekande med båtar så känns den i alla fall skön i rörelserna när jag går på den.

Komplettering lördag 6 april:
Vad händer nu? Tyvärr har jag åkt på en rejäl förkylning och efter en vecka hemma så har läkaren sjukskrivit mig en vecka till. Den här helgen blir det inget mekande utan det får vänta till nästa helg.
Steg ett blir att ordna en hylla för batteriet och en skiva för elpanel mm samt att installera autopiloten. Sen kan jag börja segla och då kanske det blir mindre skruva ett tag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar