söndag 20 november 2016

Stulen motor





Någon har stulit utombordaren för mig. Inget större värde men trots lite sur gång så fungerade den fortfarande. Modellen är Yamaha 9,9 fyrtakt med XL-rigg och stor propeller. På ena dekalen står 1995. De tog hela plattan inklusive lås och klippte av laddkabeln. Motorn var låst med ett runt Hillock motorlås på bb skruv. För två veckor sen har jag bild på att den var kvar och jag var förbi förra lördagen och då var den kvar. På kåpan har färgen släppt (nedersta bilden) och gummilisten på kåpan är lös och snedklämd.
Avsikten var att den skulle tas bort för genomgång när kompisens ”verkstad/gubbdagis" var klart.

Gissar att det inte blir många kronor på försäkringen så har någon en bra motor med lång eller allra helst xl-rigg så är jag intresserad att veta mer!

1 kommentar:

  1. Har kollat upp vad en ny motor kostar och det är långt över vad min ekonomi klarar nu. Har fått löfte att låna en Archimedes Penta 3,9 hk långriggad 2-taktare (från 1970-talet) under nästa sommar...

    SvaraRadera